آیا عروسی گرفتن در روزهای اول هفته مثلا شنبه یا یکشنبه مشکلی دارد؟

یکی از مسایلی که در سخنان ائمه ی معصومین (ع) آمده انجام کارها به تناسب خود، در روز های به خصوصی که در آن روزها، تاثیر فرروان بر تداوم و برکت آن کار وجود دارد.
از آنجایی که موضوع سوالتان مربوط به ازدواج است ما از سخنان گوهر بار ائمه(ع)، تنها در مورد روزهایی که خواستگاری و ازدواج خوب دانسته شده است بسنده می کنیم تا ان شاء الله ضمن رعایت این نکات و مسایل دیگر، زندگی خوبی را داشته باشید .
یادآوری این نکته لازم است که منظور از روزها، روزهای قمری است نه شمسی و شما با روزهای قمری، برای خواستگاری و ازدواج برنامه ریزی خواهید کرد.
روزهایی که برای رفتن به خواستگاری یا پذیرفتن خواستگار و ازدواج کردن، خوب است عبارت اند از: روزهای سوم و ششم و هفتم و هشتم و دوازدهم و چهاردهم و پانزدهم و بیست و هفتم و بیست و نهم هر ماه. (1)
به صورت خلاصه باید گفت: دختر و پسر دم بخت برای آنکه از نعمت ازدواج مناسب برخوردار گردند، باید اصولی را رعایت کنند، که یکی از آن موارد، انتخاب روز شایسته برای أمر ازدواج است.
همچنین عقد و انجام هر یک از کارهای اساسی در روزهای قمر در عقرب هم از نظر دینی و هم از نظر منجمین، توصیه نمی‌شود! پس خوب است هنگام عقد، قمر در عقرب نباشد.
از اميرالمؤ منين عليه السلام منقول است كه روز جمعه براى خواستگارى و نكاح خوب است.
مراسم ازدواج را در ایام مبارک و چه بهتر که در روزهای تولد معصومین( ع ) انجام دهید و نیت خود را در ازدواج خالص کنید. خوب است هنگام عقد، قمر در عقرب نباشد .
و در آخر: رسول اکرم (ص) فرمودند :
هر کس برخدا توکل کند و هیچ گاه ملاحظه سعادت و نحوست روزها را ننماید خداوند او را یاری خواهد نمود و عهده دار او خواهد شد به ویژه اینکه صدقه نیز بپردازد زیرا صدقه نحوست را از بین می برد.
اما ازدواج روز شنبه یا یکشنبه مشکلی ندارد، ولی در روایات روز شروع کارها را برای شروع خوب، یک شنبه و چهارشنبه می دانند.برای توضیحات بیشتر با شماره (09640)تماس بگیرید.
پی نوشت :
1.برای مطالعۀ بیشتر به کتاب بحار الانوار ، ج 59 ، ص 60 به بعد، مراجعه فرمایید.