من دانشجوی ممتاز رشته مهندسی کامپیوتر هستم و در دانشگاه در کانون های مذهبی و علمی فعالیت داشتم و عزم جدی برای شرکت در آزمون ارشد دارم اما به دلیل مبتلا شدن به عمل زشت خودارضایی از لحاظ روحی به شدت پژمرده شده ام چون احساس می کنم در مقابل خدا و ائمه قرار گرفته ام و همچنین این عمل عزم و اراده ام را با اختلال رو به رو کرده و وقتی به نحوی توانایی ترک این عمل را در خودم نمی بینم و هر با تصیم میگیرم به شکست منتهی میشود. این اتفاق باعث از بین رفتن ارده ام و درنتیجه امکان اتفاق بدترین شکست ممکن برایم و نتیجه نگرفتم در آزمون ارشد دارد
من تمامی عوارض و مقالات ترک این روش را مطالعه کردم اما نمیدانم چرادر لحظه عمل همه چیز را به باد فراموشی می گیرم
کمکم کنید

تجارب بالینی ما نشان می دهد افراد مضطرب و با هوش به خاطر پردازش بالای ذهنی از رگه های از وسواس فکری بی بهره نیستند و فکر و رفتار خود ارضایی در آنان از مکانیزم وسواس فکری - عملی پیروی می کند. یعنی همان گونه فرد وسواسی همواره در فکر آب کشیدن چند باره یک طرف می باشد و ذهنش درگیر شست و شو و ابکشی می باشد ذهن فرد خودارضا نیز ذهنش به صورت مداوم به فکر خودارضایی می باشد. افراد مبتلا به وسواس فكري ناخواسته به صورت مكرر به پردازش افراطي داده ها و اطلاعات ذهني (كه معمولا محتوايي منفي و اضطراب زا دارند) مي پردازد.
اين افراد معمولا از ضريب هوشي نسبتا بالايي برخوردارند و همين ضريب هوشي بالا سرعت و حجم پردازش ذهني آن ها را بالا مي برد.
اين افراد معمولا به رشته هاي كه زياد با پردازش داده ها و ديتاها سروكار دارد گرايش دارند و ناخودآگاه يا خودآگاه به سمت رشته هاي مانند حسابداري رياضي برنامه نويسي و .... مي روند.
افراد مبتلا به وسواس فكري دائما با خود درگير هستند و همواره شاهد نزاع و اشوب داده ها در ذهن خود هستند.
همان طور که در پیش گذشت به احتمال زياد خودارضايي شما به شكل وسواس گونه در آمده است كه در اين صورت ترك آن متوقف بر از كار انداختن چرخه معيوب وسواسي آن است.
با اين وصف چه بسا خود درماني شما بي ثمر باشد و شما براي جلوگيري از پيامدهاي بسيار منفي آينده راهي جز مراجعه به يك روانپزشك و روان شناس باليني نداشته باشيد يك دارو درماني سبك و موقت به شما كمك خواهد كرد كه افسار خودارضايي خود را به دست بگيريد و ان را از حالت وسواس زده خارج كنيد متوجه باشيد كه نيازي به هيچ گونه خود افشايي نيست و شما بايد صرفا به بيان روحيات ناآرام و مضطرب خود بپردازيد.
يك روان شناس باليني نيز مي تواند به صورت كاملا برنامه ريزي شده و با آموزش يك سري تكنيك هاي شناختي و رفتاري به درمان تخصصي خودارضايي شما بپردازد ورزش سنگين و منظم ارتقا سطح دينداري و معنويت و همچنين يك رژيم غذايي كم محرك (كه از طريق مراجعه به متخصصين تغذيه يا فروشندگان داروهاي گياهي قابل اخذست مي توانيد به اين بلاي خانمان سوز پايان دهيد.
در مورد خودارضایی و ترک آن توجه شما را به مطالب کلی ذیل جلب می کنیم:
1- اضطراب نقش مؤثری در تشدید قوای جنسی دارد. در تولید نیاز جنسی کاذب سهم به سزایی دارد. ارضای جنسی تا حدودی برای کاهش اضطراب مفید است. اگر ارضای جنسی از طریق حرام (مانند استمنا) صورت گیرد، با این که به صورت موقت از اضطراب می‌کاهد، ولی پس از مدت کوتاهی به خاطر تشدید احساس گناه سطح اضطراب را دو چندان می‌کند. با این وصف اضطراب هم علت و هم معلول استمنا محسوب می‌گردد. کلافگی به هم ریختگی و عصبانیت شما ریشه در اضطراب بالا دارد.
2ـ همان طور که اضطراب در گرایش به خودارضایی مؤثر است، کاهش اضطراب از طریق ورزش سنگین منظم، تنفس عمیق 25 تا 30 بار در روز، تن‌آرامی (ریلکسیشن) و داروهای گیاهی و شیمیایی سهم بسزایی در کاهش میل به خودارضایی دارد.
3ـ به هیچ وجه خود را ناپاک ندانید. پسر مؤمنی هستید که به هر دلیلی دچار یک کژ رفتاری گشته‌اید. هیچ‌گاه خودتان مساوی با رفتار ناشایست خود ندانید. بنده خدا هستید و خداوند بنده ای را که به سویش آید ،طرد نمی کند. برای جبران گناهان ریز و درشت راه روی همه بندگان باز است؛ زیرا رحمت و بخشایش الهی بسیار بزرگ و گسترده تر از هر گناهی است.
4ـ احساس گناه اگر چه به معنای بیداری وجدان و نفس سرزنش گر انسان و مطلوب است، اما احساس افراطی به هیچ وجه مطلوب خدا و دین نیست، بلکه احساس گناه فزاینده در راستای وساوس شیطانی است. احساس گناه یکی از بزرگ‌ترین منابع اضطراب‌زاست. می‌توان دریافت که احساس گناه بیش از حد زمینه‌ای برای خودارضایی بیش تر فراهم می‌آورد، پس با بالا بردن سطح عزت نفس و اعتماد به نفس و امید به لطف و بخشش بیکران الهی به تعدیل احساس گناه بپردازید.
5ـ مانند یک محقق دست به تحقیق در زمینه افکار، احساسات و رفتارهای انگیزاننده میل به خودارضایی در خود بزنید. در طی مدت یک ماه مراحل آغاز تا پایان یک وهله خودارضایی را در برگه‌ای یاد داشت نمایید . این کار را برای وهله‌های دیگری که اتفاق می‌افتد، تکرار کنید. زمان و مکان و شرایط جسمی و روحی در قبل و بعد از خودارضایی را ثبت نمایید. در طی یک ماه ببینید یک وهله خودارضایی با چه فکری آغاز می‌گردد، سپس این فکر مزاحم چه احساس در شما برمی‌انگیزد و این احساس چگونه به رفتار خودارضایی در شما می‌انجامد، همچنین معمولاً در چه زمانی‌هایی و در چه مکان‌هایی و در چه شرایط جسمی ـ روحی میل به خودارضایی در شما تشدید می‌گردد.
پس از پایش و رصد روانی یک ماهه به تجزیه و تحلیل و جمع‌بندی نتایج بپردازید . از نتایج این تحقیق می‌توانید راهکارهای کارآمد ترک یا لااقل تعدیل خودارضایی را استخراج نمایید، مثلاً وقتی که اعصاب تان خرد است، وقتی که دوستان متأهل خود را می‌بینید، وقتی که با مادرتان جر و بحث می‌کنید، وقتی که اضطراب امتحان دارید، یا وقتی که به دختر یا فیلم یا تصویر خاصی می‌اندیشید.
عیناً همین قضیه در زمینه مکان‌های تحریک‌زا تکرار می‌گردد. وقتی در اتاق خواب هستم، وقتی تنها در خانه هستم، وقتی دستشویی می‌روم و...
از سوی دیگر نگاهی موشکافانه به پرونده گذشته خودارضایی خویش بیفکنید، ببینید در چه شرایطی توانسته‌اید بر خودارضایی فایق آیید. با چه تکنیک‌های فاصله بین وهله‌های خودارضایی را افزایش داده‌اید، چه زمانی برای ترک کوتاه مدت یا دراز مدت خودارضایی موفق بوده‌اید.
در این مرحله نیز تحقیق نیز به تجزیه و تحلیل و جمع‌بندی نتایج بپردازید. پایش روانی دست شما را برای اتخاذ یک راهکار مناسب باز می‌کند.
6 ـ خودارضایی نوعی اعتیاد روانی محسوب می‌گردد. در برخی جهات شباهات زیادی با انواع دیگر اعتیاد (مانند مواد مخدر و الکل و...) دارد.
همه متخصصان درمان اعتیاد در این موضوع هم‌عقیده اند که بازگشت ناخواسته به شرایط قبل امری طبیعی و یکی از مراحل درمان محسوب می‌گردند. بسیاری از معتادانی که اقدام به ترک کرده‌اند، در طول فرایند درمان ناخواسته دچار لغزش‌های رفتاری می‌گردند. لغزش‌های رفتاری به هیچ وجه به معنای شکست درمان نیست. یکی از علت هایی غلطیدن دوباره به اعتیاد قبلی، قرار گرفتن در محیطی است که در آن جا اعتیاد زیاد اتفاق افتاده بود.، مثلاً یاد‌آوری یک صحنه خاص، یا قرار گرفتن در مثلاً حمام و هنگام شستن آلت و... به همین خاطر بسیار توصیه می شود که در آن شرایط خاص قرار نگیرند.
در هر حال لغزش‌های غیر اختیاری طبیعی است . نباید به بزرگ‌نمایی آن پرداخت. متأسفانه در افرادی که به خود درمانی اعتیاد می‌پردازند و از نعمت هدایت درمانگر محرومند، هر گونه بازگشت را به منزله شکست قطعی در درمان تلقی می‌کنند. این باعث توهم عدم کنترل و بی‌ارادگی فرد می گردد. این تصور آسیب‌زا، فرد را از ادامه درمان مأیوس می‌سازد، در حالی که درصد پیشرفت درمان فرد بسیار بالاست.
اگر نیک بنگرید، با کمی واقع‌نگری می‌توانستید لغزش‌های هر از گاهی خود را با دیدی مثبت‌تر مدیریت نمایید.
7 ـ منصف باشید . همان طور که به تنبیه ذهنی ـ عملی خودارضایی خویش می‌پردازید، به تشویق ذهنی ـ عملی موفقیت‌هایی هرچند اندک خود در ترک خودارضایی بپردازید.
اگر حتى یک روز هم در ترک موفق بودید، با کمال سخاوت به تشویق خود بپردازید. خود تشویقی می‌تواند علاوه بر ارتقای سطح اعتماد به نفس و عزت‌نفس به کاهش اضطراب شما کمک شایانی کند. خود تشویقی می‌تواند به صورت کلامی یا غیر کلامی (مانند خرید یک بستی یا دیدن یک فیلم جذاب یا سجده شکر و ...) باشد.
8ـ با پرهیز از هر گونه خودسرزنشی و خود ملامت‌گری به یادداشت نکات مثبت خود بپردازید. هزاران نکته مثبت دارید که نباید با بزرگ نمایی نکات منفی‌تان به بوته فراموشی سپرده شود. ارزشمندی تان نسبت به خود کمک موثری در ترک این گناه فراهم می آورد.
9ـ برای 24 ساعت خود برنامه‌ریزی سبک و سهل الوصول انجام دهید. با اشتغال ذهنی به امور مثبت از هر گونه اشتغال فکری به تفکرات تحریک‌زا پرهیز نمایید. وقت فراغت برای خود قرار ندهید و بی خود در جاهای تحریک کننده مانند اینترنت پرسه نزنید. با وجود آماده بودن شرایط محیطی و...ترک گناه بسیار مشکل و حتی نامقدور است.
10ـ سعی نمایید از تکنیک‌های انزجار درمانی و شرطی‌زدایی استفاده کنید. لذت کاذب خود ارضایی را با یک امر منزجر کننده ذهنی مانند تصور صحنه تهوع‌آور یا خوردن داروی تلخ پیوند بزنید و با آن تداعی نمایید یا آن که فرایند شرطی شده (اضطراب - خودارضایی) را به (اضطراب - ورزش یا تفریح سالم، تنفس عمیق، رفتن به سر یخچال و آب خوردن و...) تبدیل نمایید.
11ـ به هیچ وجه خود را دست و پا بسته فرض نکنید. بدانید صدها هزار توانسته‌اند که ترک کنند و شما از آنان مستثنا نیستید.