پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام ، من از سن 17 سالگی تا حالا که 32 سالم است استمنا میکنم و حالاهم که ازدواج کردم دچار دیر ارضایی و یا حتما باید از همان طریق استمنا ارضا شوم . البته دیگر ترک کردم . لطفا راهنمایی فرمایید چگونه میتوان آثار آن را از بین برد ؟

مناسب بود که ذکر می کردید که منظورتان از دیر ارضایی چیست؟ چه مدت طول می کشد تا انزال شوید؟چون در بعضی موارد، افراد تصور می کنند که دیر ارضا هستند، اما اشتباه می کنند، و زمان انزال آن ها نرمال است.
خودارضایی نوعی تغییرِ سبک ارضا در فرد مبتلاست .خودارضایی در مواردی در ناکامی جنسی افراد متأهل مؤثر است، و آنان را از لذت یک ارضای طبیعی محروم می‌نماید. در مورد شما هم احتمال دارد که الگوی ارضای جنسی به صورت خود ارضایی شکل گرفته باشد. برای تصحیح الگوی اشتباه، در گام اول لازم است که خود ارضایی را کاملا ترک کنید. هر وقت که میل جنسی پیدا کردید، به معاشقه با همسر خود بپردازید. اگر در اثر دخول ارضا نشدید، می توانید از همسرتان بخواهید که با دستش با آلت تناسلی شما بازی کند، دقیقا به همان صورت که در خودارضایی این کار را با دست خودتان می کنید. این کار را می توانید پیش یا پس از رابطه جنسی طبیعی (دخول) انجام دهید.
ارضای جنسی از طریق دست خود صد در صد حرام ، ولی با دست همسر صد در صد حلال و جایز است. این کار باعث می شود که الگوی ارضای جنسی شما، از خودتان به همسرتان انتقال یابد، اما باید استمنا را کاملا ترک کنید، البته برای شما که ازدواج کرده اید و همسر دارید، ترک خود ارضایی کار راحت تری است، چون بالاخره می توانید خودتان را از طریق همسرتان ارضا کنید. به مرور زمان و در اثر ترک خود ارضایی و هم چنین ارضا از طریق همسرتان، احتمالا موفق خواهید شد که از طریق همسرتان، کاملا ارضا شوید.
کسی که خود ارضایی می کند، تخیل زیادی نسبت به زنان مختلف دارد، چیزی که هنگام نزدیکی با همسر اتفاق نمی افتد، یا کم تر اتفاق می افتد، و البته اصلا چیز خوبی هم نیست، و در روایات اسلامی هم توصیه شده است که در زمان نزدیکی با همسر، به زنان دیگر فکر نکنید. احتمال دارد که در مورد شما هم، چون که خود ارضایی داشته اید، نسبت به این تخیلات حساس شده اید. تا آن ها نباشند، به انزال نمی رسید. از آن جا که تخیل جنسی در خود ارضایی نقش تعیین کننده‌ای دارد و سال‌ها با آن خو گرفته‌اید ،جایگزین کردن صحنه‌های جنسی خیالی با صحنه واقعی (دیدن جسم همسر) به نوعی به تشویش ذهنی و پایین آمدن سطح تحریک در شما می‌انجامد. واقعیت جنسی همسرتان با خیال های جنسی شما متفاوت است. سطح تحریک تان را پایین می آورد. با ترک استمنا، و ترک تخیلات جنسی و ارضا از طریق همسرتان، احتمالا این مسئله حل می شود.
نکته ای که باید به آن دقت کنید، اهمیت نوازش و مقدمات نزدیکی است. اگر پیش از دخول، به نوازش و ماساژ قسمت های مختلف بدن همسرتان بپردازید، به احتمال زیاد در تحریک جنسی خودتان کاملا موثر است. با عث می شود که در زمان دخول زودتر ارضا شوید. لازم است اصول صحیح رابطه جنسی سالم را یاد و آن ها را به کار گیرید. هم چنین برای جلوگیری از بارداری از کاندوم استفاده نکنید. به فکر راه های دیگر باشید، چون کاندوم باعث می شود که سطح تماس آلت مرد و دستگاه تناسلی زن کم شود و انزال دیرتر صورت بگیرد.
تحریکات پیش از نزدیکی را بیش تر کنید. همسرتان باید تحرکات حین نزدیکی را نسبت به قوای جسمی، جنسی شما انجام دهد. هم چنبن روش نزدیکی تان را تغییر دهید و از یک روش پیروی نکنید، چون متنوع بودن روش های نزدیکی، در انزال سریع تر دخالت دارد. سعی کنید که این مطلب را کشف کنید که کدام حالت رابطه جنسی، شما را بیش تر تحریک می کند، و به شما لذت بیش تری می دهد.
در طول زمان رابطه جنسی نسبت به دیر ارضا شدن خودتان دغدغه نداشته باشید، چون خود این مسئله باعث می شود که تمرکز لازم را هنگام رابطه نداشته باشید و زمان انزال عقب بیفتد.
با ترک استمنا، اکثر آثار آن از بین خواهند رفت. در این مورد نگران نباشید. معمولا افرادی که مبتلا به خود ارضایی بوده اند، در زمان ازدواج، دچار انزال زودرس هستند، اما در مورد شما برعکس است.
توصیه می کنیم که اگر مشکل دیر انزالی خوب نشد، به یک پزشک متخصص مسائل جنسی مراجعه کنید.
تعدادی از این افراد را در تهران می شناسیم و به شما معرفی می کنیم:
دکتر فریدون مهرابی (88786545 ـ 021)
دکتر سعید روشن (بیمارستان مصطفى خمینی تهران)
دکتر محمدعلی بشارت (مرکز مشاوره دانشگاه تهران)
می توانید که شماره های این متخصصان را از 118 تهران بگیرید، یا با مراکز مذکور تماس بگیرید و سراغ آن ها را بگیرید. هم چنین می توانید از طریق اینترنت، لیست مشاورین سازمان نظام روان شناسی و مشاوره را پیدا کنید و به یکی از آن ها که در دسترس شماست مراجعه کنید.
موفق باشید.