آیا دهعا نویسس دهعای زبان بند و سایر دعاها واقعیت داره و راه مقابله با اینگونه دعاها چگونه است ؟ آیا سحر و جادو وجود داره ؟ راه ابطالش چیشت ؟ مرتب خواهرشوهر در منزلمان از دعای زبان بند و .... برای رسیدن به اهدافش استفاده میکنه احساس میکنم چون اعتقاد داره تابحای به حصو نتیج رسید ه ؟!!! متشکر میشم کاملا راهنماییم کنید .

پرسشگر گرامی با سلام و سپاس از ارتباط تان با این مرکز.
اگر چه بخشی از سحر و جادو واقعیت دارد و امری پذیرفتنی است، ولی بدانید بیش تر این گونه باورها که مردم معتقد به آن هستند، نه پایه و اساس عقلی و علمی دارد و نه از جهت دینی پذیرفتنی است.
آن قسم از سحر و جادو و طلسم که در برخی کتب دینی آمده است، اگر چه اصلش واقعیت دارد، ولی اصل و حقیقت آن در دسترس مردم و شیادان نیست.
بنا بر این ذهن خود را از این حرف های بی اساس و خرافی پاک کنید.بیش تر این گونه مشکلاتی که در زندگی مردم وجود دارد و به غلط آن را به جادو و سحر و طلسم و مانند آن نسبت می دهند،از عوامل طبیعی سرچشمه می گیرد.
بر فرض و به احتمال بسیار ضعیف اگر یقین پیدا کردید که علت مشکلات پیدا شده سحر و طلسم است، با راهکارهای زیر می توان آن را باطل ساخت.
1ـ پناه بردن به خداوند ( و زیاد گفتن اعوذ بالله من الشیطان الرجیم) و خواندن سوره‌های فلق و ناس؛
2- خواندن آیه51 و52سوره قلم (یعنی از :" و إن یکادالّذین0000) و هم چنین خواندن " آیه الکرسی ".
3- حاج شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان از امیر المؤمنین (ع) نقل نموده است که جهت باطل کردن سحر این جملات را بنویسید و همراه خود داشته باشید:
بسم الله و بالله، بسم الله و ما شاء الله، بسم الله و لا حول و لا قوّه إلاّ بالله. قال موسی ما جئتم به السحر إنّ الله سیبطله إنّ الله لا یصلح عمل المفسدین فوقع الحقّ و بطل ما کانوا یعملون فغلبوا هنالک و انقلبوا صاغرین. (1)
4- همچنین از حضرت روایت شده است: جهت محفوظ ماندن از سحر و جادو، شب ها پس از نماز و روزها پیش از نماز هفت مرتبه بخوانید: بسم الله و بالله"سنشدّ عضدک بأخیک و نجعل لکما سلطاناً فلا یصلون إلیکما بآیاتنا أنتما و مَن اتّبعکما الغالبون. (2)
محمد بن مسلم از امام صادق (ع) نقل کرده: "جهت بطلان سحر، این دعا را بنویسید و همراه خود نگه دارید:" قال موسی ما جئتم به السحر إنّ الله سیبطله إنّ الله لا یصلح عمل المفسدین و یحقّ الله الحقّ بکلماته و لو کره المجرمون اَ أنتم أشدّ خلقاً أم السماء بناها رفع سمکها فسوّاها" تا آخر آیات سوره نازعات. در ادامه: "فوقع الحقّ و بطل ما کانوا یعملون فغلبوا هنالک و انقلبوا صاغرین و ألقی السحرة ساجدین، قالوا آمنّا بربّ العالمین ربّ موسی وهارون". (3)
5- خواندن این آیه نیز جهت خنثی کردن اثر سحر وارد شده است:إنَّ ربّکم الله الذی خلق السموات و الأرض فی ستة أیّام ثمّ استوی علی العرش یغشی اللیل النهار یطلبه حثیثاً و الشمس و القمر و النجوم مسخّرات بأمره ألاَ له الخلق و الأمر تبارک الله ربّ العالمین".ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْيَةً إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ وَ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاحِها وَ ادْعُوهُ خَوْفاً وَ طَمَعاً إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِنَ الْمُحْسِنِين. ‏(4)
6- در صحیفه الرضا از امام رضا (ع) نقل شده است: "به جهت دفع ضرر سحر و بطلان آن دستت را مقابل صورت قرار بده و بخوان: بسم الله العظیم ربّ العرش العظیم إلاّ ذهبت و انقرضت .(5)
7- علامه کفعمی دعایی به عنوان حدیث قدسی نقل کرده است که خداوند به حضرت محمد(ص) فرمود: کسی که دوست دارد از سحر در امان باشد، بگوید:
ْ "اللَّهُمَّ رَبَّ مُوسَی وَ خَاصَّهُ بِکَلَامِهِ وَ هَازِمَ مَنْ کَادَهُ بِسِحْرِهِ بِعَصَاهُ وَ مُعِیدَهَا بَعْدَ الْعَوْدِ ثُعْبَاناً وَ مُلَقِّفَهَا إِفْکَ أَهْلِ الْإِفْکِ وَ مُفْسِدَ عَمَلِ السَّاحِرِینَ وَ مُبْطِلَ کَیْدِ أَهْلِ الْفَسَادِ مَنْ کَادَنِی بِسِحْرٍ أَوْ بِضُرٍّ عَامِداً أَوْ غَیْرَ عَامِدٍ أَعْلَمُهُ أَوْ لَا أَعْلَمُهُ وَ أَخَافُهُ أَوْ لَا أَخَافُهُ فَاقْطَعْ مِنْ أَسْبَابِ السَّمَاوَاتِ عَمَلَهُ حَتَّی تُرْجِعَهُ عَنِّی غَیْرَ نَافِذٍ وَ لَا ضَارٍّ لِی وَ لَا شَامِتٍ بِی إِنِّی أَدْرَأُ بِعَظَمَتِکَ فِی نُحُورِ الْأَعْدَاءِ فَکُنْ لِی مِنْهُمْ مُدَافِعاً أَحْسَنَ مُدَافَعَةٍ وَ أَتَمَّهَا یَا کَرِیم‏"(6)
موفق باشید
پی­نوشت­ها:
1. مفاتیح، باقیات صالحات، باب سوم.
2. علامه مجلسي، بحار الانوار، مؤسسه الوفاء، بيروت، 1404 ه.ق ، ج92، ص129.
3. همان.
4. همان؛ مفاتیح الجنان،باقیات صالحات، باب سوم.
5. همان.
6. کفعمی، مصباح،دار الرضی - قم ، 1405 ق ، ص228.