پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام من تو مسایل جنسی با همسرم کمی دچار تردید هستیم لطفا راهنمایی بفرمایید . 1- من شنیدم نزدیکی در دبر کراهت شدید دارد . آیا این به معنی حرمت آن می باشد ؟ و آیا این با آیه ای که می گوید زن همانند مزرعه ی شماست هرگونه می خواهید در آن وارد شوید متناقض نمی باشد؟ 2- ثانیا آیا منظور فرو کردن آلت تناسلی در مقعد است یا قرار دادن آلت تناسلی در باسن ؟ و آیا قرار دادن آلت تناسلی در باسن هم مشکل دارد؟ 3- چنانچه مرد آلت خود را بین پا و ران همسرش قرار دهد مشمول غسل می شود؟ در صورت قرار دادن در باسن چطور؟ آیا آبی که از مهبل زن حارج می شود پاک است یا نجس و چنانچه به لباسمان برخورد داشته باشد حمکش چگونه است ؟ من شنیده ام چنانچه زن در اثر بازی کردن ارضا شود آبی که از مهبل او خارج می شود نجس می شود ؟آیا این صحیح است؟ 4- خوردن آلت تناسلی مرد یا زن چه حکمی دارد؟ چنانچه مرد همسرش را با دست تحریک کند و زن مردش را نیز آیا اشکال دارد؟ زن برای شوهرش استمنا کند و شوهر برای همسرش استشها؟ با تشکر از اقدامات ارزنده ی شما در جهت خنثی نمودن توطئه های دشمنان دین خواهشمندم کلیه ی این سوالات مفصل توضیح داده شود تا من دوباره در تردید فرو نروم و باز هم تشکر

نزدیکی از دبر در حال حيض بنا بر احتياط واجب جايز نيست و در حال پاكي اگر موجب اذیت زن شود، حرام و گر نه حرام نیست؛ ولی شديداً مكروه است.
منظور از نزدیکی از دبر فرو کردن آلت تناسلی به مقدار ختنه گاه یا بیشتر در مقعد است نه قرار دادن آلت تناسلی در باسن . قرار دادن آلت تناسلی در باسن اشکال ندارد.
چنانچه مرد آلت خود را بین پا و ران و باسن همسرش قرار دهد، مشمول غسل نمی شود ؛ مگر آن که منی خارج شود.
آبی که موقع تحریک جنسی از مهبل زن حارج می شود، پاک است. بلی اگر زن در اثر بازی کردن ارضا شود و در حال ارضا آبی از مهبل او خارج شود، نجس است.
خوردن آلت تناسلی مرد یا زن اشکال ندارد؛ ولی کار شایسته ایی نمی باشد . و چنان چه مرد همسرش را با دست تحریک کند یا زن با مردش این کار را بکند و با این کار موجب خروج منی شود، اشکال ندارد و استمنای حرام محسوب نمی شود. (1)
پی نوشت:
1. آیة الله بهجت ،توضیح المسائل ،م 78 و 350 و استفتائات، ج 1، س 1069 و سوال از دفتر ايشان.