با سلام و خسته نباشید
عرض بنده این بود که من به دعای زبان بند نیاز شدید دارم و خواستم بگم اگه زحمتی نیست آنرا به بنده عرضه کنید.
با تشکر و درود فراوان

پرسشگر گرامی باسلام و تشکر از ارتباط با این مرکز.
منظور شما از دعای زبان بند برای ما معلوم نشد؛ اما احتمالا مرادتان دعایی است که دیگران را از اینکه در مورد شما صحبت کنند ناتوان کند. دوست عزیز هر چند دعا کردن در این مورد خوب است؛ اما فراموش نکنید :
1. دعا به تنهایی کافی نیست. زیرا خداوند حکیم نظام هستی را بر پایه اسباب و مسببات قرار داده است . یعنی برای پیدایش هر پدیده ای علتی خاص و برای حل هر مشکلی راهکارهای ویژه ای تعیین نموده است .
حضرت حق از یک سو به انسان « عقل و اندیشه » عنایت کرد تا با کمک آن و مشورت با دیگران راه حل مشکلات را بیابد و افق آینده زندگی خویش را ببیند .بر آن اساس تدبیر و برنامه ریزی کند .به هدف برسد ، از سویی دیگر دو گونه اسباب و علل مقرر داشته است :مادی و معنوی 0
انسان باید به کمک عقل و فکر خدا دادی خود و مشورت با افراد آگاه و متخصص در هر کاری اقدام نماید ، هم زمان از آغاز هر کار تا پایان آن با دعا و توسل به لطف و عنایت های خداوند امیدوار باشد . از او بخواهد اقداماتش را به هدف و نتیجه مطلوب برساند.
2. دوست عزیز گاهی سخن گفتن دیگران در مورد ما ، ناشی از اعمال خود ماست . انسان باید از انجام کار هایی که موجب می شودانسان در مورد او سخن بگویند بپرهیزد. امیر المومنین علیه السلام فرمود : «مَنْ دَخَلَ مَوْضِعاً مِنْ مَوَاضِعِ التُّهَمَةِ فَاتُّهِمَ فَلَا يَلُومَنَّ إِلَّا نَفْسَهُ ؛ (1) اگر کسی وارد به مکانی شد و موجب شد دیگران به او کردار ناروایی را نسبت دهند جز خود را ملامت نکند ».
بنا بر این جلوگیری از این که دیگران در مورد ما سخن بگویند متوقف بر اموری است و نیاز به مقدماتی دارد و بدون فراهم کردن این مقدمات ، حتی دعا کردن نیز فایده ای ندارد.
از این هم که بگذریم این جمله بین مردم معروف است که در دروازه را می شود بست؛ اما در دهن مردم را نه !
بر فرض این که انسان از هر گونه عملی که موجبات مورد اتهام قرار گرفتن خود را به وجود آورد خود داری کند. اما نباید فراموش کنیم که متاسفانه در جامعه ما هستند افرادی که نمی توانند زبان خود را کنترل و مدیریت کنند و از نسبت های ناروا دادن به دیگران و غیبت و تهمت و ...، نیز ابایی ندارند. حال سوال این است در مقابل این افراد چه واکنشی باید داشته باشیم؟
از متون دینی و سیره بزرگان استفاده می شود که: بهترین واکنش در مقابل این گونه از افراد صبر و استقامت و سعه صدر است.
صبر و استقامت عصاره همه فضیلت­ها و خمیرمایه همه سعادت ها و ابزار وصول به هر گونه خوشبختى است. انسان بدون صبر هم در جهات مثبت به جایى نمى­رسد و هم در برابر عوامل منفى شکست مى خورد، چرا که صابر نبودن مساوى با شکست است. به همین دلیل کلید اصلى پیروزى­ها، صبر است. امام علی(ع) مى­فرماید: «الصبر ظفرٌ؛ (2) صبر مساوى با پیروزى است».
صبر و ظفر هر دو دوست قدیم­اند بر اثر صبر نوبت ظفر آید
به منظور تحصیل سعه صدر و افزایش تحمل و صبر باید همانند دیگر برنامه‏های تغییر رفتار به صورت جدی، دقیق و کامل به دستور عمل‏هایی عمل کرد. در این زمینه اگر راه کار هایی را خواستید در مکاتبات بعدی بنویسید تا پاسخ دهیم.
بنا بر این به نظر می رسد بهترین دعا برای مقابل با این شیاطین انسی که زبان به غیبت و تهمت و ... می گشایند در خواست صبر و استقامت از خداوند متعال است. در پایان به دو آیه از در قرآن کریم به عنوان دعا برای افزایش صبر اشاره می کنیم :
1. «رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَیْنا صَبْراً وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْکافِرینَ ؛ (3) پروردگارا! بر ما صبر و شکیبایى فرو ریز، و گام‏هایمان را استوار ساز، و ما را بر گروه کافران پیروز گردان!».
2. «رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَیْنا صَبْراً وَ تَوَفَّنا مُسْلِمینَ ؛ (4) پروردگارا! صبر و شکیبایى بر ما فرو ریز و ما را در حالى که تسلیم [فرمان‏ها و احکامت‏] باشیم، بمیران‏».
نکته پایانی:
می توانید برای در امان ماندن از شر مردم ، معوذتین ( سوره های فلق و ناس) و آیة الکرسی را تلاوت کنید یا با خود داشته باشید که اثرات بسیار قوی دارد.
موفق باشید

پى نوشت‏ ها:
1. محمد بن الحسن الحر العاملي، وسائل الشيعه، الناشر: مؤسسه آل البيت، قم، سنه النشر: 1409 ه.ق ، ج12 ، ص 36 .
2. عبد الواحد بن تميمي آمدي، معجم الفاظ غرر الحكم درر الكلم، الناشر: مركز الابحاثو الدراسات الاسلاميه، تاريخ النشر: ذي القعده 1413، تحقيق مصطفي درايتي، ص 283 .
3. بقرة (2)، آیه 250 .
4. اعراف (7)، آیه 126 .