با سلام و عرض خسته نباشید: 1)آب شهوت که ازخانمها بیرون می آید چه آبیست؟ 2)اگر آبی که بدون ارضا در خانمها بیاید چحکمی دارد؟غسل بر آن واجب است؟ 3)آیا خانم با نشستن پیش مردی یا شوهر خود با دست دادن یابوسه یا ملاعبت(بازی کردن)آبی از زنیا دختر بیرون بیاید بدون سست شدن بدن یا فیلم یا تصویر ببیند و ان آب بیاید چه حکمی دارد؟غسل بر آن واجب است یا نه؟پاک است یا نجس؟

پرسش 1:
در مورد مسائل زنان
شرح : آب شهوت که از خانم ها بيرون مي آيد چه آبيست؟
پاسخ:
پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
اگر زن بر اثر تحريک هاي جنسي به قدري تحريک شود که به اوج لذت و شهوت جنسي يعني حالت ارگاسم و رعشه جنسي برسد و در آن حال مايعي از او خارج شود ، جنب مي شود. اگر به اوج لذت نرسد و مايع خارج شود و يا به اوج لذت برسد ، ولي مايعي خارج نشود و يا شک کند که مايعي خارج شد يا نه ،جنب نمي شود و غسل لازم نيست.
معمولا زن ها زماني که به اوج شهوت برسند،مني انزال مي شود . در اين حالت مايعي مذکور نجس است . غسل واجب مي شود، ليکن بنابر احتياط واجب اگر زن به اوج لذت نرسد، ولي آب زيادي در هنگام تحريک شدن و بازي با شوهر خارج شود، نظير آن چه در حال ارضاي کامل خارج مي شود ،در اين صورت نيز به احتياط واجب نجس و غسل لازم است.
پي نوشت:
1. آيت الله سيستاني، توضيح المسائل ،مسأله 345.

پرسش 2:

آبي که بدون ارضاي خانم ها بيايد چه حکمي دارد؟غسل واجب است؟
پاسخ:

اگر بدون تحريک شهواني، خارج مي شود ،ترشحات زنانه است و پاک مي باشد.
چنانچه خارج شدن آب در اثر تحريک جنسي باشد، در صورتي که به اوج لذت نرسد و آبي که خارج مي شود کم باشد، ترشحات زنانه حساب مي شود و پاک است.
اما اگر در اثر تحريک شهوت آبي زيادي خارج شود ،مانند آن چه در حال ارضاي کامل خارج مي شود ، به احتياط واجب حکم مني را دارد و نجس و غسل لازم است.(1)
پي نوشت:
1. آيت الله سيستاني، توضيح المسائل ،مسأله 345.

پرسش 3:

با نشستن پيش مردي يا شوهر خود با دست دادن يا بوسه يا ملاعبت(بازي کردن)آبي از زن يا دختر بيرون بيايد، بدون سست شدن بدن يا فيلم يا تصوير ببيند و آب بيايد ،چه حکمي دارد؟ غسل واجب است ؟پاک است يا نجس؟
پاسخ:

اگر آب کمي باشد و زن يا دختر به اوج لذت جنسي نرسد ، ترشحات زنانه حساب مي شود .
پاک مي باشد و غسل لازم نيست. (1)
پي نوشت:
1. آيت الله سيستاني، توضيح المسائل ،مسأله 345.