پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با پسری که قصد ازدواج دارم رابطه جنسی در حد لمس کردن داریم اما مخالفتهایی برای ازدواجمان به وجود آمده ولی ما دو نفر پای حرفمان هستیم با این رابطه که هنوز داریم تکلیفمان چیست.خانواده هایمان از این رابطه بی اطلاع هستن.در ضم دو بار از پشت رابطه جنسی داشتیم بعد از اینکه فهمیدیم گناه بزرگی مرتکب شدیم هر دو توبه کردیم.

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
آنچه رابطه بين پسر و دختر نامحرم را حلال مي کند، خواندن عقد شرعي ازدواج موقت يا دائم است که با شرائط آن و به صورت صحيح خوانده شود. بر اين اساس تا زماني که بين شما و پسر مورد علاقه شما عقد شرعي ازدواج -موقت يا دائم- به صورت صحيح خوانده نشود ، با هم نامحرم هستيد . هر نوع ارتباط غير متعارف بين شما حرام است ، هرچند قصد ازدواج هم داشته باشيد.
حتي نگاه کردن با قصد لذت به صورت و دست هاي همديگر و نگاه کردن بدون قصد لذت به بدن همديگر و دست دادن به هم و خنديدن و شوخي کردن با هم و صحبت هاي تحريک کننده حرام است .
مقداري که اسلام اجازه داده است ، صحبت کردن بدون قصد لذت دختر و پسر، براي شناخت اجمالي از هم و گرفتن نظر همديگر در مورد ازدواج است. اما بيش از اين مقدار و يا صحبت کردن با قصد لذت جايز نيست .
اگر رابطه بدني و جنسي داريد ، اين نوع رابطه گرچه با قصد جدي ازدواج هم باشد ،حرام است. هر گونه صحبت کردن با قصد لذت و يا نگاه به بدن همديگر حتي بدون قصد لذت حرام است.(1)
ارتباط خود را فورا با هم قطع کنيد . بترسيد از اينکه اثر منفي اين نوع ارتباط قبل از عذاب آخرت ، در دنيا دامنگير شما گردد و هر دوي شما را رسوا نمايد. ممکن است اثر اين گناه به خانواده هاي شما نيز سرايت کند و براي زندگي آينده شما ايجاد گرفتاري نمايد.
در هر صورت از ارتباطي که تاحال با هم داشته ايد، فورا توبه کنيد . اگر قصد ازدواج جدي داريد ، از پسر بخواهيد تا رسما خواستگاري کند و سپس رفع موانع زمينه ازدواج خود را فراهم کنيد.
چنانچه فعلا زمينه ازدواج نداريد، بايد صبر کنيد تا زماني که زمينه ازدواج بين شما فراهم گردد.
غير از موضوع حكم شرعي كه در اين جا روشن است، توصيه ما به دختر خانم ها اين است که در اين گونه مسائل بايد بسيار عاقلانه تر و به دور از احساسات نگاه كنيد. اگر چه احساس و عاطفه و غرايز جنسي در وجود شما يك امر طبيعي است و نمي توانيد آن را ناديده بگيريد ، اما وقتي سخن از زندگي مشترك در زندگي براي هميشه است‌، نبايد ميدان را براي احساسات زياد باز كنيد ، به گونه اي كه عقل و اختيار شما نيز در دست‌آن قرار گيرد.
افراد بسياري مانند شما بودند كه با قصد و هدف ازدواج با پسراني دوست مي شوند ، اما به دلايل بسياري (خواه از طرف دختر ، يا پسر يا خانواده آن ها و يا عوامل اقتصادي و شرايط ديگر) ازدواجي صورت نمي گيرد. غالباً بازندگان اين گونه ارتباط ها دختران هستند‌، چون روابط شان صرفاً ‌بر اساس غريزه جنسي نبوده‌ ، بلكه يك روحيه عاطفي عميق در آن ها وجود داشته كه با جدايي موجب سرخوردگي ، افسردگي و ... آن ها شده است. غير از مسايل خانوادگي يا اجتماعي كه براي شان به وجود مي آيد.
اكنون 25 سال داريد و تجربه شما بيش از يك دختر 23 ساله است. تعجب مي كنيم كه چگونه 2 سال به انتظار ازدواج يك نفر نشسته و عشق و علاقه خود را خرج و هزينه كرده ايد و به نتيجه روشني نرسيديد و هنوز هم مي خواهيد آن را ادامه داده يا پر رنگ تر كنيد! در حالي که خانواده شما هنوز هم مخالف هستند. چه بسا در همين دوره خواستگاراني خوب داشته ايد ، يا مي توانستيد داشته باشيد ، اما از كنار همه آن ها گذشتيد و يا توجهي چنداني به ‌آن ها نكرديد.
با صرف نظر از سوال مورد نظر، اصولآً ادامه ارتباط عاطفي شما با شخص مورد نظر به هيچ وجه به صلاح نيست. بهتر است بگوييم چيزي جز افزدودن تنش بر روحيه افسرده شما و تشديد افسردگي و اضطراب هيچ نتيجه اي براي شما ندارد ، ضمن آن كه توسعه دادن به اين ارتباط ، ضمن اينكه غير شرعي است ، پيامدهاي منفي براي تان خواهد داشت. به نظر ما حتي در صورت ازدواج ، غالباً چنين ازدواج هايي بر اساس آمارهاي موجود ازدواج هاي موفقي نبوده، مشكلات متعددي داشته كه طلاق يكي از آن پيامدها است.
بنابراين توصيه مي شود كه خود دار و صبور باشيد تا آينده خود را خراب نکنيد . زمينه ازدواج دائم خود را از بين نبريد . دختر مومن و دور انديش نبايد تا زماني که زمينه ازدواج شان با کسي که مي خواهد با او ازدواج کند فراهم نشود، خود را در اختيار هيچ پسري هرچند علاقه داشته باشد و قصد ازدواج هم داشته باشد، قرار دهد.
به نظر بيش تر مراجع معظم تقليد در ازدواج دختر باکره اجازه پدر دختر شرط است . اگر اجازه نگيرند ، عقدش باطل است.
مي تواني مسئله را با خانواده ات مطرح کني . رضايت خانواده را براي ازدواج با پسر مورد نظر جلب کني . بعد از خواستگاري رسمي و بعد با هم عقد يا صيغه محرميت بخوانيد، ولي عروسي بماند براي زمان مناسب. البته اين ها بعد از آگاهي تان از شرايط مناسب آن شخص براي ازدواج و زندگي هميشگي است.

پي نوشت:
1. امام خميني، توضيح المسائل ، مسئله 2433.