پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

دوست من تازه ازدواج کرده و همسر او با یکی دیگه ارتباط داشته و هنوزم داردو اینکه دوستم توانایی روابط جنسی با همسرش نداره و دوستم ارتباط همسرش با طرف مقابل را می دونه و از این رابطه راضی است می خواستم بپرسم همسرش با طرف مقابل می تواند صیغه کند یا اینکه حرام است ؟

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز؛ و تشكر به خاطر ارتباطتان با اين مركز؛
همسر دوست شما نمي تواند با مرد ديگري صيغه بخواند . بر او واجب است که رابطه خود را با مرد ديگر قطع کند . بردوست شما نيز واجب است که از رابطه همسرش با مرد ديگر جلو گيري کند . اگر توانائي روابط جنسي ندارد ، مي تواند همسرش را طلاق دهد. يا اين که خودش را معالجه نمايد.
1- صيغه کردن زن شوهر دار حرام و عقد باطل است . اگر کسي با زن شوهر دار عقد ازدواج موقت يا دائم بخواند ،با اينکه مي داند شوهر دارد، عقد باطل است و براي هميشه حرام مي شوند.(1)
2- زنا کردن با زن شوهر دار نيز سبب حرمت ابدي مي شود . اگر همسر دوست شما پس از عقد با دوست تان با ديگري مرتکب زنا شده باشد، براي هميشه با آن مرد حرام شده است (2) .بعد از طلاق دادن شوهر نيز نمي تواند با آن مرد ازدواج کند.
3. در فرض سؤال بايد دوست شما خود را معالجه کند .از فساد همسرش جلو گيري کند . اگر معالجه خودش ممکن نيست، همسرش را طلاق دهد تا با مرد ديگري ازدواج کند .بيش از اين به گناه ادامه ندهند . هم چنين پيش از آن که خشم و غضب خداوند زندگي آن ها را بگيرد، بايد از گناه توبه نمايند.
پي نوشت ها:
1. امام خميني، توضيح المسائل،2402( در مسائلي که رهبري فتوي نداده باشد، فتواي امام خميني براي مقلدين رهبري حجت مي باشد).
2. همان، مسأله 2398.