پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما. من ساکن اصفهان بودم و 3سه ماه پیش ازدواج کردم و با همسرم در خانه پدرشان که در شهرضابا فاصله 80کیلومتر از اصفهان قرار دارد مستقر شدیم.اما من دانشجوی دانشگاه اصفهان هستم و به همین خاطر از همان ابتدا باز به اصفهان رفت و امد داشتم.پس از ازدواج شهرضا را وطن خود قرار داده ام و نماز را در ان کامل می خوانم.با توجه به اینکه هیچ وقت 10روز کامل در انجا نبوده ام و به خاطر کلاسهایم به اصفهان می امدم و چند روز می ماندم.در مورد اصفهان هم چون قبلا وطنم بوده و احتمال نقل مکان من و همسرم در سالهای اینده و در نتیجه بازگشت من به اصفهان وجود دارد هنوز در اصفهان هم نماز کامل می خوانم.کار من صحیح بوده؟ و اینکه روزهای اول به توصیه دیگران که عقیده داشتند برای اینکه جایی وطن تو شود باید قصد کنی و یکبار ده روز در ان بمانی نماز را شکسته خواندم حال باید قضا انها را به جا اورم؟ من 4روز بعذ از عروسی به اصفهان امدم و باز برگشتم و هفته های بعد هم به همین منوال. از لطف و توجه شما بسیار ممنونم

با عرض سلام و تشکر ازارتباط تان با اين مرکز
به نظر آيت الله فاضل چون شهرضا را وطن خود اختيار کرده ايد و از طرفي از اصفهان که وطن شما بوده ، هنوز از آن اعراض نکرده ايد، نمازهاي تان در هردو مکان کامل است .در بين راه هم به خاطر کثير السفر بودن کامل است.(1)
نمازهايي را هم که شکسته خوانده ايد، باطل است و بايد قضا کنيد.(2)
پي نوشت ها:
1. آيت الله فاضل،توضيح المسائل،م1325و سؤال تلفني از دفتر ايشان.
2. همان،م 1372.