پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

در لواط اگر فاعل گمان كند كه دخول شده، يا شك كند كه دخول شده يا نه، خواهرومادر ودختر مفعول بر او حرام نمى‏شوند.آیااین مطلب درست است؟ درجایی خواندم که منظور از دخول در این مسئله، حداقل داخل شدن آلت در دُبُر، به مقدار ختنه گاه است. اگر به این مقدارِ داخل شدن یقین پیدا کرد، نمی تواند با خواهر، مادر و دختر پسر یا مردی که ملوط واقع شده ازدواج کند و آنان بر شخص لواط کننده حرام ابدی می شوند. حداقل داخل شدن آلت در دُبُر، به مقدار ختنه گاه یعنی چه؟منظوراز دبر دقیقا کجای پشت است؟ منظور از ختنه گاه چیست؟ باتشکر

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
1- به فتواي تمام مراجع در صورتي که شک داشته باشيد که دخول صورت گرفته ، ازدواج با خواهر، دختر، مادر و ساير بستگان مفعول حرام نمي شود ،چه مفعول بالغ باشد يا نابالغ،(1)
2- منظور از ختنه گاه ، سر آلت تناسلي مرد است که برآمدگي دارد. اگر برآمدگي داخل شد، لواط محقق شده و غسل لازم است . اگر کمي از سر آلت داخل شود، ولي برآمدگي داخل نشود ، غسل لازم نيست.
3- دبرهمان سوراخ مقعد(محل خروج مدفوع) است که با داخل شدن آلت تناسلي به اندازه ختنه گاه يا بيش تر به آن، لواط محقق مي شود.
پي نوشت:
1 . توضيح المسائل مراجع، ج2، مسئله 2405.