پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

مثلا اگر فردي گناهي مرتكب شده باشد و بايد غسلي كه به خاطر آن گناه به او واجب شده است راانجام دهد ولي چون نمي خواهد ديگران به او شك كنند نميتواند آن غسل را انجام بدهد چه بايد بكند.

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباط تان با اين مرکز
غسل هاي واجب در احكام شرع مشخص شده و گناه كردن موجب واجب شدن غسل نمي شود، مگر آن كه گناهي مانند زنا يا خودارضايي و مانند آن باشد كه شخص جنب شود. در اين صورت علت غسل، گناه او نيست، بلكه علت جنب شدن او است.
شخص خواه از طريق حلال و همسر خود يا از طريق حرام جنب شود، غسل بر او واجب است. خجالت يا چيزي مانند آن موجب ساقط شدن اين امر واجب نمي شود. لازم نيست ديگران بفهمند که انسان غسل مي کند. شخصي که مي خواهد غسل کند مي رود حمام و در حمام غسل مي کند .کسي هم نمي فهمد که او غسل کرده يانه ،چون حمام رفتن که تنها براي غسل کردن نمي باشد.
اگر کسي به هر علتي نخواهد درخانه غسل کند، مي تواند برود در حمام عمومي يا رود خانه غسل کند.
غسل کردن در اين زمان بسيار آسان است. نبايد انسان به بهانه هاي بي خود از غسل کردن خود داري کند، چون کسي که غسل جنابت به گردن داشته باشد و غسل نکند و نماز بخواند، نمازش باطل مي شود.
چنانچه از گناه مقصود خاصي غير از آنچه بيان شد، داشتيد، در مكاتبه بعدي روشن تر بيان كنيد.