از سوی گروه علمی اخلاق مرکز ملی پاسخگویی برگزار شد:
در این نشست تحلیلی نقش مربی در تربیت اخلاقی – معنوی با محوریت پاسخگویی به سؤالات اخلاقی مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری در دومین نشست نقش مربی در تربیت اخلاقی و معنوی به ادامه بحث پرداخت.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این جلسه با تایید نظر ضرورت وجود مربی، مؤلفه های مربی و استاد اخلاق و سطوح دستیبابی به آن با رویکرد پاسخگویی را مطرح کرد.

وی با توجه به سختی دستیابی رسیدن به استاد مسلط اخلاق، نظام مربیان مبتنی بر نظام خوشه ای تربیتی را پیشنهاد داد که در این نظام بجاست از عنوان مشاور به جای استاد اخلاق در رده های پایین تر استفاده شود. رعایت مراتب تربیت، مقرون به صرفه بودن و ارتباط مؤثر با مربی از مهمترین ویژگی های نظام خوشه ای تربیتی است.

وی در ادامه، مباحث مربوط به ماهیت مربی که انواع رویکردهای تبلیغی، مشاوره ای و پژوهشی برای آن قابل تصور است، مهندسی مربی که مربوط به تجهیزات مورد نیاز مربی است و مدیریت مربی که مباحث مربوط به سازماندهی است را مطرح کرد و مباحث به صورت پرسش و پاسخ ادامه یافت.

حجت الاسلام عالم زاده در انتها نیز نکاتی راجع به شناخت مربی و نقش مربی را توضیح داد.

از آن جایی که موضوع نقش مربی اخلاق از موضوعاتی است که فراوانی بالایی در سؤالات دارد، بنابراین ارتقا سطح علمی گروه اخلاق و آشنایی با زوایای مختلف آن می تواند به ارتقا سطح پاسخگویی کمک شایانی نماید.

یادآوری می نماید نشست‏های علمی در بخش‏ پشتیبانی علمی مرکز در گروه های قرآن و حدیث، احکام، اخلاق، مشاوره، کلام و تاریخ، با رویکرد پاسخگویی به طور پیوسته با حضور اساتید مبرز برگزار می‏شود.