سبک زندگی و حیات دینی

در ششمین جلسه درس گفتارهای سبک زندگی مطرح شد
این جلسه از سلسله جلسات سبک زندگی اسلامی با حضور دکتر سید مجید امامی در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، این جلسه با حضور کارشناسان پاسخگوی بخش های مختلف برگزار شد. در این جلسه دکتر سید مجید امامی راه بازگشت اعتماد به دینداران را کمک و مواسات و امداد اجتماعی بیان کرد و افزود: اینها از دل سبک زندگی دینی برمی آید.

وی با برشمردن سه راه حل مشکلاتی مانند سیل که شامل دولت، بیمه فردی و مسئولیت مدنی جامعه می باشد گفت:

باید راه سوم را دوباره احیا کرد و ثابت کرد که دین به معنای نجات مردم است.

عضو هیات عملی دانشگاه امام صادق در بخش دیگری از ارائه خود به بحث سلبریتی ها پرداخت و افزود:

سلبریتیسم، یعنی فرهنگ شهرت و بر خلاف قهرمان ها که در راستای ارزش های یک جامعه شکل می گیرد و قهرمان یعنی عینی شدن ارزش های معناساز و الهام بخش یک فرهنگ اما ستاره ها و سلبریتی ها، جعلی و ساختگی هستند و جامعه وقتی که سراغ افراد ستاره می رود، یعنی از از ارزش های اصیل، خود را محروم کرده و آن ارزش ها در او محقق نشده است و لذ تلاش می کند این نقص و کمبود را با محبت به ستاره ها التیام بخشد.

وی سلبریتی را فردی معرفی کرد که محصول نظام مصرف و نشانه حاکمیت نظام اقتصادی سرمایه داری است در نظام تولید است و سلبریتی انگشت نماست.

دکتر سید مجید امامی شبکه های اجتماعی را عامل تولید سلبریتی ها دانست و ویژگی های آنان را اینطور بیان کرد:

ایده مصرف کالای جدید را می دهد، به شدت آماده مصرف کالاهاست و لذا تصویری عمل می کند، به سطحی ترین لایه فهم توجه دارد و حرف عمیق ندارد، در شرایط نیاز سریعا خودنمایی می کند و فالوورهای خود را تغذیه می کند، به دنبال ساخت یا نقد امور مهم نیست و بدون دوربین جایی نمی رود.

وی در بخش پایانی ارائه، به بحث موسیقی اشاره کرد و افزود: لازم است سواد موسیقیایی حوزه (نه مصرف) افزایش یابد، یعنی آشنایی حوزه با بازار مصرف موسیقی در کشور بیشتر گردد؛ زیرا موسیقی به دلایل مختلف پرمصرف ترین مدیوم و قالب فرهنگی هنری در ایران است و در حال حاضر بهترین شیوه نشان دادن سبک زندگی و منش و هویت فرد می باشد.

این دوره از مصوبات میز سبک زندگی بوده و عناوین سبک زندگی، از مسأله تا نظریه؛ اقتصاد سیاسی زندگی، ازبحران تا درمان؛ تولد در جهانی دوباره، از هویت تا مصرف؛ صنایع فرهنگی، کالا و خدمات زندگی؛ قبیله های برند و معیشت و معنویت و از فقه تا اخلاق زندگی روزمره برگزار گردید.

در چهارمین جلسه درس گفتارهای سبک زندگی مطرح شد
این جلسه از سلسله جلسات سبک زندگی اسلامی با حضور دکتر سید مجید امامی در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، چهارمین جلسه سبک زندگی با حضور کارشناسان پاسخگوی بخش های مختلف برگزار شد.
در این جلسه دکتر سید مجید امامی ضمن اشاره به کارکردهای اصلی رسانه که شامل رویکرد هم گرایی، تعاملی و محوریت دیداری بودن می باشد، مولفه ها و شاخص های هر یک را توضیح داد.
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام در ادامه سه راهکار را برای مواجهه فعال با رسانه را اینطور بیان کرد: اصلاح سواد رسانه، مصرف همراه با تولید محتوا و تفکر انتقادی. و در ادامه به ذکر مصادیق هر یک از راهکارها پرداخت.
شایان ذکر است که این دوره که مصوب میز سبک زندگی اسلامی بوده و در 5 جلسه 4 ساعته با عناوین سبک زندگی، از مسأله تا نظریه، اقتصاد سیاسی زندگی، ازبحران تا درمان، تولد در جهانی دوباره، از هویت تا مصرف، صنایع فرهنگی، کالا و خدمات زندگی؛ قبیله های برند و معیشت و معنویت، از فقه تا اخلاق زندگی روزمره برگزار می شود و در انتها در قالب ویژه نامه توسط مرکز ملی پاسخگویی عرضه خواهد شد.
جلسه پنجم نیز در تاریخ 16 اسفند از ساعت 8 تا 11 در سالن جلسات مرکز ملی پاسخگویی برگزار خواهد شد.

در دومین جلسه درس گفتارهای سبک زندگی مطرح شد
این جلسه از سلسله جلسات سبک زندگی اسلامی با حضور دکتر سید مجید امامی در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برگزار شد.
سبک زندگی اسلامی

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، این جلسه با حضور کارشناسان پاسخگوی بخش های مختلف برگزار شد.

در این جلسه دکتر سید مجید امامی به بررسی مبانی اقتصاد سیاسی در جهان که بر کشور ما تاثیر گذاشته پرداخت.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام با بیان اینکه سرمایه سالاران، مدیریت زندگی عموم مردم حتی هنرمندان را مدیریت می کنند و اینکه زندگی ما در چنبره کالایی شدن سرمایه ای قرار گرفته و تمام عرصه های زندگی فقط در منطق سرمایه ای تعریف می شود، افزود:

سه عنصر مقررات زدایی، آزاد سازی و خصوصی سازی در این الگوی اقتصاد از عناصر اصلی است و ظهور آن را در شرکت های چندملیتی می بینیم.

وی در ادامه به تاثیرات مخرب این الگو در جامعه ما پرداخت.

شایان ذکر است که این دوره که مصوب میز سبک زندگی اسلامی بود و در 5 جلسه 4 ساعته با عناوین سبک زندگی، از مسأله تا نظریه، اقتصاد سیاسی زندگی، ازبحران تا درمان، تولد در جهانی دوباره، از هویت تا مصرف، صنایع فرهنگی، کالا و خدمات زندگی؛ قبیله های برند و معیشت و معنویت، از فقه تا اخلاق زندگی روزمره برگزار می شود و در انتها در قالب ویژه نامه توسط مرکز ملی پاسخگویی عرضه خواهد شد.

جلسات سوم و چهارم و پنجم در تاریخ های  11 و 25 بهمن و 16 اسفند در سالن جلسات مرکز ملی پاسخگویی برگزار خواهد شد.